„Iki“ Vilniuje arčiausiai namų, bet vaikštome į tolimesniąsias

Tiesiai arčiau, aplink greičiau, sako liaudies išmintis. O aš kaip bevaikščiočiau, vis pasiklystu :) O kai kurie kelio ženklai man visiškai nepadeda...
Jau pusę metų esu pusiau aktyvi vilnietė (t.y., blaškausi tarp dviejų Lietuvos didmiesčių). Ir sostinėje mane glumina vienas dalykas: gyvenu Antakalnyje, tarp dviejų "Iki" parduotuvių ir kiekvieną kartą keliaudama apsipirkti susiduriu su dilema: o kuri iš jų arčiau? Visada padės kelio ženklai!
Tik... ar tikrai visada? Kai einu link mano manymu artimiausios „Iki“, pusiaukelėje matau tokią reklamą-kelrodę:



Aš ateinu nuotraukoje „iš kairės“ ir einu į „Iki“ esančią nuotraukoje „iš dešinės“. Pati reklama kabo Antakalnio ir Šilo gatvių sankryžoje. Kaip matote, šioje vietoje, anot ženklo, man dar liko eiti apie 300m. Kadangi apie pusę kelio jau nukeliavau, tai iki namų yra irgi apie 300m. Visai tikėtina.

Tik va, mane glumina atstumas iki parduotuvės Antakalnio 73. Jei nuo čia reikia eiti 500m, tai nuo mano namų tik 200m. Kaip manote kodėl tada aš neinu į artimesniąją „Iki“ Antakalnio 73, o pėdinu į „Iki“ Antakalnio 42?

Atsakymo išaiškinimui pateikiu dar vieną reklamą, esančią Antakalnio gatvėje prie L. Sapiegos stotelės:




Ji nurodo atstumus iki tų pačių „Iki“ parduotuvių. Anot reklamos, tarp parduotuvių yra 400m atstumas. O koks tas pats atstumas anot pirmosios reklamos? Ogi 800m. Darosi įdomu. Einšteinas tai paaiškintų iškreipto erdvėlaikio sąvoka, na o orientacininkas griebiasi žemėlapių.Kreipiuosi į savo orientacininką.
Jis pamatuoja topografiniam M1:50 000 ir maps.lt žemėlapiuose. Gauna tokius atstumus:
•    L. Sapiegos stotelė - „Iki“ Antakalnio 42 – 700m (reklama teigia 300m);
•    „Iki“ Antakalnio 42 – pirmosios reklamos vieta – 300m (reklama irgi teigia 300m);
•    Pimosios reklamos vieta - „Iki“ Antakalnio 73 – 1000m (reklama teigia 500m).
Taigi, atstumas nuo L. Sapiegos stotelės iki „Iki“ Antakalnio 73 yra apie 2km, kai reklamuoja 700m. Nemenka paklaida.
Štai jums ir atsakymas, kodėl einu į „Iki“, kuri anot reklamos, yra toliau nuo mano namų. Kažin, ar čia parduotuvės persikraustė kaip kokie raganos namukai ant vištos kojelės, ar tiesiog apsiskaičiuota? Panašu, kad kažkas tiesiog blogai numieravo :)

Pasidarė įdomu, kaip yra su tomis rodyklėmis - jei tai būtų ženklas iki svarbaus objekto klaidžiam miške, ar, tiksliai matuodami žingsniais, nepaklystume?

Kad jau šitiek miniu iki, prašau spausti kairėje pusėje esantį baneriuką ir palaikyti jų puikią Kalėdų stebuklo idėją! :)

Žiūrėkit, kur einat ;)

Komentarai

Populiarūs įrašai